Pastāv mīts, ka stilists ir tas cilvēks, kas ierodas modes pasākumos ar šampānieša glāzi un viņam par to maksā naudu.
Realllitāte ir savādāka. Protams stilists mēdz tikt aicināts uz šādiem pasākumiem, bet viņam par to nemaksā. Un šampānieša glāze parasti paliek neskarta, jo ir nepieciešams daudz ko ierakstīt, iepazīties ar dizaineri, sasveicināties ar organizātoru, nobildēt kleitu, ko var piedāvāt klientiem un nosūtīt kādam, kas tas ir nepiecešams. Kopumā, šādi pasākumi priekš stilista ir darbs. Pie tam tas netiek apmaksāts.
Pastāv mīts, kas ieraugot klientu, stilists uzreiz zina, kā viņu pārvērst.
Realitāte ir tāda, ka ja Jūs satikāt tādu stilistu, kas ar pirmo brīdi paziņo, ka jūsu matiem ir jābūt rudiem un jāvalkā tikai klasiskās kleitas, skrieniet prom! Cilveks, visticamāk, nesaprot savas profesijas īpatnības.
Vispirms ir nepieciešams iepazīt cilvēku, saprast viņa dzīves veidu, intereses, viņa motivāciju, dzīves stāstu un, galvenais, viņa mērķus. Tikai tad ir iespējams piedāvāt kaut-ko komkrētu. Šis process parasti aizņem dažus mēnešus, bet nu noteikti ne divas stundas.
Pastāv mīts, ka stilisti ieperkās ar klienties tikai dārgajos veikalosun ja tev kabatā nav kādi 10 000 EUR pirkumiem, pat nav vērts zvanīt stilistam.
Realitāte ir tāda, ka profesionālais stilists iepriekš vienojas ar klientu par budžetu. Un saskaņā ar to, cik daudz klients ir gatavs veltīt iepirkumiem, izvēlas veikalu ar atbilstošām cenām. Bet, lūdzu, esiet reāli. Ja Jūs vēlaties pilnībā pārvērsties, tas maksās dārgāk par 50 EUR. Vēl bieži vien uzskata, ka stilists saņem kādu procentu no veikaliem par klientu pirkumiem. Nemelošu, daži tieši tā arī strādā. Bet daži dara savādāk un ņem procentu par visiem pirkumiem no klienta. Pat stilistu mājas lapās ir norādīta cena, piemēram, 100 EUR/stundā plus 15% no visu pirkumu cenas. Bet kā mani mācija Konstantīns Bogomolovs, tā nevajadzētu darīt. Bet ja veikali izsaka šādu piedāvājumu, es prasu tā vietā iedod atlaidi pašam klientam.
Pastāv mīts, ka stilists strādā ar moderno profesiju pārstāvjiem, tādiem kā aktieri, modeles, izklaides biznesa zvaigznes.
Realitāte ir tāda, ka pie stilista griežas cilvēki, kuru profesijas ir pavisam vienkāršas: grāmatveži, cepēji un pavari, bērnu dārziņu audzinātājas. Kāpēc? Jo izskatīties labi grib 100% sieviešu un 98% vīriešu. Un prakse rāda, ka cilvēki nav dzirdējuši ne par krāsu tipiem, nedz arī par modes tencencēm vai vizuālo korekciju, pre-fall kolekcijām un daudz ko citu. Bet stilists ir tieši tas cilvēks, kurš palīdzēs tikt galā ar visām šīm zināšanām un izmantot tās savā labā.
Pastāv mīts, ka stilists ir kā krustmāte feja, kas ierodas tieši laikā ar burvju nūjiņu un izkasa zvaigznes putekļus. Un Pelnrušķītei ir jauna kleita, kariete un princis komplektā.
Realitāte ir tāda, ka burvju nūjiņa tiek aizvietota ar darbu ar klienta mērķiem, zvaigžņu putekļi – ar darbu ar tēlu: skaistumkopšanas salonos, garderobes analīze , iepirkšanos un tādām lietām. Un tikai tad parādās kariete un princis. Kā pasakā.
Pastāv mīts, ka stilists vienmēr novērtē visus apkārt un uzspiež svešiem cilvēkiem savu viedokli par izskatu turpat uz ielas. Un tāpēc stilistam nav draugu.
Realitāte ir tāda, ka tikai nepieredzējis stilists var atļauties uzspiest savu viedoklli civlēkiem, kuri uzskata, ka viņiem viss ir kārtībā. Pieredzējis stilists nedod nevajadzīgud padomus. Un pie tam par brīvu.